ПОРАДИ БАТЬКАМ

ЩО ТАКЕ ШВИДКОЧИТАННЯ? 

Швидкочитання – методика, яка допомагає освоїти текст у 3–4 рази швидше, ніж при звичайному читанні. Завдяки цій техніці можна не тільки швидше прочитати художню або спеціалізовану книгу, а й запам’ятати більше корисної інформації з неї.   

Навик швидкого читання незамінний під час навчання. Швидкочитання економить час учням та покращує розуміння матеріалу. Доведено залежність між швидкістю читання учня і його успішністю. Чим більше слів за хвилину читає людина, тим краще вона навчається. 

Перед початком вивчення технік швидкочитання потрібно визначити свою швидкість читання, щоб у подальшому контролювати власні успіхи. Для цього можна скористатися однією зі спеціальних програм в інтернеті, які є у вільному доступі. 
Детальніше: https://buki.com.ua/news/shvydkochytannya/

ЯКІ ПЕРЕВАГИ ШВИДКОГО ЧИТАННЯ? 

Навчитися швидкому читанню корисно не тільки дорослим, але й дитям. Починати заняття можна вже із 7 років.   

Методика швидкого читання допомагає дітям: читати без помилок; краще концентруватися на тексті; не відволікатися на сторонні заняття під час читання; швидше обробляти й запам’ятовувати інформацію; розширювати кругозір, покращувати аналітичні здібності.  Детальніше: https://buki.com.ua/news/shvydkochytannya/

Методики швидкого читання 

Придушення внутрішнього промовляння

З дитинства малюків вчать читати вголос. І ця звичка вкорінюється настільки, що навіть тоді, коли людина не промовляє слова, внутрішній голос озвучує прочитане. Щоби позбутися внутрішнього диктора, потрібно під час читання відбивати в такт пальцями або стукати по столу. Щоби не промовляти прочитане вголос, можна прикусити язик або добре зімкнути губи, щоби не рухати ними в процесі читання. Детальніше: https://buki.com.ua/news/shvydkochytannya/

Читання без зупинок

Очі звичайного читача роблять 2–3 зупинки на одній строчці. Це уповільнює читання, тому важливо позбутися цієї звички. Допоможе в цьому прийом, знайомий із дитинства – безперервно вести по тексту палець чи олівець. З кожним днем швидкість пальця чи олівця потрібно прискорювати, тобто привчати себе читати швидше. Детальніше: https://buki.com.ua/news/shvydkochytannya/

Читання без регресії

Регресія очей значно уповільнює читання й погіршує сприйняття тексту. Зіниці постійно повертаються вліво, щоби прочитати вже прочитані слова. Позбутися цієї звички допоможе вже знайомий прийом з олівцем. Детальніше: https://buki.com.ua/news/shvydkochytannya/

Вертикальне читання

Для швидкого читання потрібно бачити не лише наступне слово, а й рядок загалом. Для цього необхідно розширювати поле зору. Це дасть можливість бачити більше слів і сприймати текст більш цілісно. Навчитися читати по-діагоналі допоможуть таблиці Шульте. Детальніше: https://buki.com.ua/news/shvydkochytannya/

Вправи для швидкого читання 

Під час навчання дітей потрібно приділити увагу вправам для швидкого читання: 

Cкоромовки – це відомі всім вірші, які покликані покращити не тільки техніку швидкого читання, а й дикцію; 

Читання хором – діти читають із певною швидкістю, щоби не відставати один від одного; 

Читання в парах – одна дитина читає, а інша слухає й аналізує помилки товариша; 

Читання з нарощуванням темпу – текст спочатку прочитується з помірною швидкістю і з кожним наступним разом темп нарощується; 

Читання «Диктор» – одна дитина читає текст вголос, а інші промовляють пошепки, копіюють темп і правильність промовляння. Детальніше: https://buki.com.ua/news/shvydkochytannya/

ТАБЛИЦІ ДЛЯ ШВИДКОГО ЧИТАННЯ 

Перші вправи на розвиток швидкого читання з’явилися завдяки французькому офтальмологу, Емілю Жавалю. Під час своїх досліджень він з’ясував, що люди задіюють не все поле зору під час читання. Для його розширення можна використовувати клиновидні таблиці. 

Це три ряда цифр. Два бокових ряда поступово віддаляються від центрального. Сенс вправи в тому, щоби дивитися одночасно на центральний ряд і тримати в полі зору ще 2 бокові числа. 

Таблиці Шульте

Таблиці Шульте допомагають розвинути периферійний зір. Квадратна таблиця заповнена меншими квадратами, у кожному з яких розташовано число. Потрібно тримати погляд на центральній клітинці й не відриваючи від неї очі намагатися знаходити інші числа від 1 до 25. Ця вправа для швидкого читання тренує й покращує периферичний зір.  Детальніше: https://buki.com.ua/news/shvydkochytannya/

Детальніше: https://buki.com.ua/news/shvydkochytannya/

Як привчити дитину самостійно виконувати домашнє завдання

Поради дитячого і сімейного психолога Світлани Ройз:

·         Спершу ми можемо перебувати поруч і підказувати, до чого приступати далі.

·         Якщо потрібно, відповідаємо на запитання дитини. Якщо розуміємо, що вона може сама, то супроводжуємо, але відповідей не даємо.

·         Коли бачимо, що дитина може справитися із завданням сама, то кажемо: "Я з тобою, я перебуватиму в цій кімнаті".

·         Потім ми даємо дитині можливість зробити якусь частину роботи самому, але якщо треба, вона знає, що на нас можна покластися. Наприклад, можемо сказати: "Ти робиш сам, але я з тобою і буду до тебе підходити через кожні 5 хвилин".

Тобто спершу ми буквально перебуваємо разом з дитиною, потім збільшуємо дистанцію і поступово знімаємо з себе відповідальність.

Організувати робочий процес дитини.

Батьки мають навчити дитину, як організувати робоче місце, з чого починати робити домашнє завдання, каже Ройз.

Для цього у психологині є декілька секретів:

  • Насамперед, батьки повинні простежити, щоб перед тим, як приступити до домашнього завдання, дитина відпочила.
  • Важливо, щоб дитина робила домашнє завдання в одному і тому ж місці. Чим більше деталей поруч, тим більше вона буде відволікатися.
  • Для молодшого школяра особливо важливо, щоб на столі стояла водичка, щоб його ноги були на землі чи на підставці. Якщо немає відчуття опори, дитині буде важко концентруватися.
  • Також для молодшого школяра варто придумати, що чекатиме його після того, як він зробить домашнє завдання. Це повинно бути щось хороше, щоб була мотивація.
  • Якщо дитина не знає, з чого почати, треба з нею скласти план. Великий обсяг роботи розбити на декілька маленьких частин.
  • Дуже активним дітям краще починати домашнє завдання з більш важкого, тому що десь ближче до середини вони втратять концентрацію. 
  • Дітям, які трохи довше "розкачуються", варто починати домашнє завдання з більш легких предметів. Так їм буде простіше перейти до складного.

Немає коментарів:

Дописати коментар